16-річний Ілля Мельник з міста Славута Хмельницької області створив електронну руку, яка здатна вберегти життя солдатів. Ця електронна рука може використовуватися для робіт з розмінування. Хлопець розповів, що почав створювати цю систему кілька місяців тому.

Електронну руку можна встановити на робот для розмінування, оснащений відеокамерами. Картинка з камер передається на екран, який встановлений в безпечному місці, припустимо, в бліндажі. Сапер розташовується перед цим екраном, надівши спеціальну рукавичку. З її допомогою він може дистанційно знешкодити міну або інше вибуховий пристрій, адже механічні пальці робота повторюють рухи пальців в рукавичці на руці людини.

"Виготовив електронну руку за допомогою 3D-принтера. Буду її вдосконалювати, щоб рука могла виконувати роботу, що вимагає високої точності. Вона може використовуватися як військовими, так і цивільними. Скажімо, для виконання робіт в умовах хімічного забруднення - замість людини в небезпечну зону можна направити оснащеного моєї електронної рукою робота, а не людини. Моє захоплення технічною творчістю почалося з подарунка, який отримав від батьків на день народження - конструктор з електронними схемами. Він мене так захопив, що я зайнявся вивченням мов програмування і технічною творчістю. У мене вже досить велика кількість розробок.", - сказав Ілля.

Хлопець брав участь в конкурсі "Техно Україна 2020", переможців там визначали у кожній з семи категорій. 


Як йдеться на сайті КПІ, перше місце у відповідних категоріях вибороли учасники конкурсу з такими проєктами:

Інженерія
"Модуль бортового комп’ютера для супутникових апаратів" Павло Усатюк, учень 9-го класу, Черкаська спеціалізована школа №17.

Матеріалознавство
"Екоіграшки з мушлі" Валерія Федулова, учениця 11-го класу, Маріупольський технічний ліцей.

Інформаційні технології
"Інтелектуальна система керування віддаленим автономним пунктом" Роман Федевич, учень 11-го класу, Навчально-виховний комплекс "Школа комп’ютерних технологій – Львівський технологічний ліцей". 
"Онлайн-сервіс фільтрації імпульсних шумів на зображеннях методом найменших кінцевих різниць" Дмитро Палагін, учень 10-го класу, Черкаський фізико-математичний ліцей.

Робототехніка
"Роботизований мобільний лабораторний комплекс аграрного призначення" Назар Грабець, учень 11-го класу, Волинська Мала академія наук.

Енергетика
"Новий метод розробки та оптимізації хімічних джерел енергії" Ілля Демиденко, учень 11-го класу, Харківський технічний ліцей №173

Математика
"Атаки типу Блейхенбахера на узагальнені схеми Ель-Гамаля" Валентина Зінькова, учениця 10-го класу, Технічний ліцей КПІ

Фізика та астрономія
"Дослідження складної поведінки динамічної системи зв'язаних тіл" Віктор Уланов, учень 10-го класу, Дніпровський ліцей інформаційних технологій при Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара.



За матеріалами DepoДонбасс